Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Dyżurny zatrzymał agresywnego klienta

Data publikacji 12.09.2014

Przykładowy obrazDyżurny z Gniezna asp. szt. Marcin Ratajczak, będąc po służbie zatrzymał w sklepie agresywnego klienta, który zbił szybę w ladzie, a następnie trzymając w ręku fragment szkła groził sprzedawcy pozbawieniem życia. Za uszkodzenie mienia i groźby karalne grozi nawet do 5 lat pozbawienia wolności.

 

 

W czwartek wieczorem gnieźnieński dyżurny asp. szt. Marcin Ratajczak w czasie wolnym od służby poszedł na zakupy do sklepu spożywczego znajdującego się na osiedlu Winiary w Gnieźnie. W środku zauważył jak sprzedawca wyprasza nietrzeźwego, agresywnego klienta. W dodatku mężczyzna ten groził spaleniem sklepu, jeżeli nie dostanie piwa. Policjant zaoferował swoją pomoc, jednak ekspedient odpowiedział, że sobie poradzi. W tym momencie agresor opuścił sklep. Po zakupach dyżurny udał się do znajdującego się nieopodal samochodu. W pewnej chwili usłyszał dźwięk tłuczonej szyby i zauważył wybiegające ze sklepu osoby, wśród których była kobieta w ciąży trzymająca za rękę małe dziecko. Funkcjonariusz nie zastanawiając się pobiegł do obiektu. Po wejściu zauważył zbitą w ladzie szybę oraz wyproszonego wcześniej klienta. Trzymał on w ręku fragment szkła i groził zabiciem sprzedawcy z którym dzieliła go lada sklepowa. Dyżurny zareagował natychmiast, wytrącił  napastnikowi szkło z ręki i obezwładnił go. Zaraz potem zadzwonił na policję informując o zdarzeniu. Agresor, którym okazał się 33-letni mieszkaniec Gniezna został zatrzymany i osadzony w policyjnym areszcie. Przeprowadzone badanie wykazało, że w jego organizmie były 3 promile alkoholu.

Dzisiaj śledczy przedstawili mu zarzuty gróźb karalnych i uszkodzenia mienia. Przestępstwa te zagrożone są karą pozbawienia wolności nawet do 5 lat.

 

 

Przykładowy obraz
asp. szt. Marcin Ratajczak

 

Powrót na górę strony