SpongeBob po raz kolejny uczy najmłodszych bezpieczeństwa na drodze
Pierwszego września, wraz z rozpoczęciem roku szkolnego, ruszyła druga edycja społecznej kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba". Dzieci w przedszkolach i szkołach będą uczyć się, jak bezpiecznie poruszać się po drodze, na której występują w rolach pieszego, pasażera czy rowerzysty. Z kampanią, zainicjowaną przez polską Policję i dziecięcy kanał telewizyjny Nickelodeon, organizatorzy chcą dotrzeć do każdego przedszkola i każdej szkoły w Polsce.
Początek roku szkolnego to doskonała okazja
do tego, by po raz kolejny przypomnieć wszystkim dorosłym, jak ważne jest
bezpieczeństwo dzieci na drodze. Mimo że z roku na rok spada liczba wypadków z
udziałem najmłodszych uczestników ruchu drogowego, to jednak zagrożenie ciągle
występuje, a zabitych i rannych można liczyć w tysiącach. Według statystyk
Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji w 2010 roku miało miejsce ponad
4200 wypadków z udziałem dzieci. W stosunku do 2009 roku liczba ta jednak
zmalała o ponad 800 – nadal jest wysoka. Niemniej mniejsza liczba wypadków
świadczy o tym, że akcje prewencyjne oraz edukacja dzieci i ich rodziców
(opiekunów) przynoszą pożądane rezultaty. Bardzo ważna jest zatem edukacja
maluchów już w przedszkolach, a także w pierwszym okresie nauki w szkole. Stąd
propozycja Komendy Głównej Policji i kanału dziecięcego Nickleodeon, jaką jest
ogólnopolska kampania „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba”, organizowana już
drugi rok z rzędu. Jej celem jest dotarcie do wszystkich dzieci w każdym
polskim przedszkolu i szkole (szczególnie do uczniów klas 1-3) i przekazanie im
podstawowej wiedzy z zakresu bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Akcja „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” wystartowała 1 września i obejmuje
całą Polskę. Kampania polega przede wszystkim na interakcji z młodymi
odbiorcami, angażowaniu dzieci i zachęcaniu ich do samodzielnego myślenia.
Specjalnie stworzone materiały wideo i gra mobilna służą wspólnej zabawie polegającej
na dokonaniu prawidłowego wyboru podczas uczestnictwa w ruchu drogowym, przy
zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Ambasadorem akcji i głównym bohaterem
materiałów jest znana dzieciom kreskówkowa postać – SpongeBob Kanciastoporty.
To on wprowadza dzieci do świata zasad ruchu drogowego, a wszystko przedstawia
w humorystyczny sposób, dzięki czemu łatwiej przyswajają przekazywane treści.
Chcąc utrwalić wśród najmłodszych podstawowe
zasady na temat bezpieczeństwa drogowego, niezbędna jest współpraca policjantów
z nauczycielami i rodzicami. Policjanci przekazują pedagogom ciekawe narzędzia
do przeprowadzenia zajęć w ramach m.in. wychowania komunikacyjnego.
W ramach kampanii do jednostek Policji w całym kraju trafi 18 tysięcy płyt DVD
z uatrakcyjnionym filmem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz piosenką
pt. „Przepisowy
ruch drogowy”. Policjanci odwiedzający szkoły będą mieli do rozdania także
około 330 tysięcy odblasków. Kreskówkowy bohater kampanii SpongeBob, jako
promotor bezpieczeństwa na drodze, z pewnością skuteczniej dotrze do maluchów
aniżeli przekaz policjanta, nauczyciela czy opiekuna. Promowana w ramach akcji
piosenka „Przepisowy ruch drogowy” była dotąd – i z pewnością nadal będzie –
ulubionym utworem wielu dzieci, a te, śpiewając – uczą się.
W tym roku, specjalnie dla najmłodszych, przygotowano aplikację na telefon
komórkowy – edukacyjną grę mobilną poświęconą bezpieczeństwu na drodze. Dzięki
niej dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu
drogowym. Aplikację można pobrać ze strony www.nick.com.pl/rady, na której znajdują się także
wszystkie materiały wykorzystywane w akcji „Bezpieczna droga z radami
SpongeBoba” oraz gry i zabawy uczące zachowania bezpieczeństwa na drodze.
Organizatorami akcji są polska Policja wraz z kanałem telewizyjnym Nickelodeon.
Kampania organizowana jest po raz drugi we współpracy z wydawnictwem Edipresse,
reprezentowanym przez magazyn „Mamo to ja” i „Przedszkolak”, oraz firmą reklamy
zewnętrznej Stroer.
źródło - KGP