Oszukana na funkcjonariusza seniorka straciła 10 tysięcy złotych - Aktualności - KPP Gniezno

Aktualności

Oszukana na funkcjonariusza seniorka straciła 10 tysięcy złotych

Data publikacji 05.07.2021

Niestety doszło do kolejnego oszustwa na szkodę seniorki z Gniezna. Policjanci ponownie apelują o ostrożność i przypomnienie zasad bezpieczeństwa swoim krewnym oraz znajomym w podeszłym wieku. Fałszywi funkcjonariusze, wnuczkowie i inni krewni nie odpuszczają – dzwonią do seniorów również dzisiaj (poniedziałek 5 lipca)!

 

W piątek, 2 lipca br. na numer telefonu stacjonarnego 89-letniej mieszkanki Gniezna zadzwonił mężczyzna przedstawiający się za policjanta. Oszust poinformował seniorkę, że jej syn spowodował poważny wypadek w Poznaniu i potrzebuje pilnie pieniędzy. Kobieta pozbierała wszystkie oszczędności i oddała mężczyźnie, który przyszedł osobiście do jej mieszkania. W ten sposób straciła 10 tysięcy złotych.

Kiedy mieszkanka Gniezna zorientowała się, że prawdopodobnie padła ofiarą oszustów o wszystkim powiadomiła dyżurnego Policji.

Policjanci po raz kolejny przypominają i ostrzegają, aby pod żadnym pozorem nie podejmować z banku i nie przekazywać nieznajomym osobom swoich pieniędzy. Nie informujmy obcych osób ile mamy oszczędności.

Prawdziwi funkcjonariusze nigdy nie dzwonią do osób i nie informują o realizowanych akcjach oraz nie pobierają od nikogo gotówki.

Nigdy nie pozostawiajmy pieniędzy w bramach, koszach na śmieci, murkach, ławkach itp.

Jeżeli dzwoni osoba podająca się za policjanta, funkcjonariusza CBŚP, wnuczka, czy innego krewnego i potrzebuje od Ciebie pieniędzy rozłącz się, odłóż słuchawkę na telefon i zadzwoń, najlepiej z innego telefonu np. od sąsiada na numer alarmowy 112, aby powiadomić o zaistniałej sytuacji Policję.

Przypominajmy te ostrzeżenia regularnie naszym krewnym, znajomym, sąsiadom w starszym wieku.

Wznawiamy także apel do pracowników banków i instytucji finansowych, o precyzyjną weryfikację w sytuacji podejmowania dużej gotówki, nie tylko przez seniorów. Wyczulamy na nerwowe zachowanie potencjalnych ofiar, niejednokrotnie pozostających w stałej łączności telefonicznej z oszustami (trzymanie w pobliżu telefonu komórkowego na tzw. „nasłuchu”) .