Konkurs promujący historię Policji
Celem konkursu jest przygotowanie plakatu promującego historię Policji Państwowej.
REGULAMIN
konkursu na plakat z okazji obchodów „100-lecia powstania Policji” organizowany przez KPP w Gnieźnie.
1. Postanowienia ogólne:
Celem konkursu jest uzyskanie pracy artystycznej w formie PLAKATU zwanego dalej pracą
konkursową na temat profilaktyki ukierunkowanej na promowanie historii policji państwowej.
2. Organizator konkursu:
Komenda Powiatowa Policji w Gnieźnie.
3.Partnerzy:
1. Starostwo Powiatowe w Gnieźnie;
2. Urząd Miasta Gniezna;
3. Gminne, powiatowe i miejskie jednostki samorządowe;
4. Inne podmioty zaangażowane w propagowanie wiedzy historycznej.
4. Cel konkursu:
1. celem konkursu historycznego „100 lecie Policji” jest pogłębienie i utrwalenie wiedzy historycznej wśród młodego pokolenia na temat osób i instytucji mających wpływ na kształtowanie losów naszej Ojczyzny w XX wieku;
2. krzewienie wśród polskiej młodzieży idei patriotyzmu i szacunku dla minionych pokoleń;
3. uczenie szacunku dla podstawowych praw człowieka i wolności;
4. promowanie postawy aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym poprzez poznawanie losów własnej Ojczyzny;
5. uczenie szacunku dla polskiego dziedzictwa historycznego i kulturowego;
6. promocja edukacji historycznej młodzieży;
7. poznawanie przez młodzież ważnych postaci historycznych, które miały wpływ na dzieje naszego państwa;
8. promowanie wśród uczniów poszukiwania różnych źródeł informacji o dziejach Policji oraz własnego regionu, miasta, powiatu; docieranie do świadków historii i przez to lepsze zrozumienie wydarzeń, w których oni uczestniczyli.
5. Warunki uczestnictwa w konkursie:
1. konkurs skierowany jest do uczniów klas szkół ponadgimnazjalnych, średnich
powiatu gnieźnieńskiego, zwanych dalej uczestnikami;
2. prace konkursowe są zgłaszane przez uczestników indywidualnie lub zespołowo (przy
założeniu, że zespół będzie składał się maksymalnie z 3 osób), poprzez przekazanie ich
właściwej szkole w terminie do 20 maja 2019 r;
3. szkoła przekazuje zebrane prace konkursowe zbiorczo do właściwej jednostki
organizacyjnej Policji (KPP Gniezno) w terminie do 26 maja 2019 r. wypełniając kartę zgłoszeniową zgodnie z załącznikiem nr 1;
4. praca konkursowa powinna jednoznacznie kojarzyć się z historią policji i bezpiecznymi zachowaniami; nie może straszyć i wzbudzać agresji;
5. do konkursu mogą być zgłaszane wyłącznie prace autorstwa uczestników, nie naruszające praw autorskich osób trzecich oraz nigdzie poprzednio niepublikowane;
6. uczestnik może zgłosić jedną pracę przygotowaną zgodnie z określonymi w niniejszym
regulaminie wymogami technicznymi;
7. zasady dotyczące własności intelektualnej i praw autorskich zawiera załącznik nr 4
do regulaminu;
8. przy zgłoszeniach zespołowych – postanowienia regulaminu stosuje się odpowiednio do
każdego z uczestników, w szczególności wymóg składnia oświadczeń dotyczy każdego z nich.
6. Ramy czasowe konkursu i zgłaszanie prac:
1. konkurs jest jednoetapowy organizowany na poziomie powiatowym;
2. etap odbywa się w okresie: 7 marca 2019 r. – 26 maja 2019 r;
3. prace konkursowe (z dopiskiem 100 lat Policji) należy kierować: szkoła kieruje do siedziby Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie – do dnia 26 maja 2019 r;
4. posiedzenie powiatowej komisji konkursowej odbędzie się do 7 czerwca 2019 r;
5. podsumowanie i wręczenie nagród laureatom konkursu odbędzie się do 1 sierpnia 2019r.
7. Wymogi techniczne dotyczące prac konkursowych:
1. praca konkursowa jest przekazywana przez uczestnika szkole w wersji papierowej w formacie A2
2. praca nie może przekraczać formatu A2. Prace innego formatu nie zostaną zakwalifikowane do Konkursu.
3. plakat powinien być wykonany dowolna techniką malarską lub inną w postaci jednego kawałka papieru formatu A2.
4. plakat z pracą konkursową musi być podpisany imieniem i nazwiskiem Uczestnika/Uczestników i umieszczony w zamkniętej odpowiedniej kopercie lub tubie, na której należy umieścić dokładne i czytelne dane autora: imię i nazwisko, klasa, adres szkoły, numer telefonu szkoły. Do koperty należy zapakować również oświadczenia zgodnie z załącznikiem nr 2 lub nr 3.
8. Zasady oceny prac oraz skład komisji konkursowej:
1. Oceniane będą tylko prace indywidualne, wykonane własnoręcznie przez Uczestnika/Uczestników.
2. Ocenie podlegać będzie:
a. zgodność pracy z regulaminem,
b. czytelność przekazu,
c. pomysłowość i kreatywność,
d. poprawność merytoryczna.
3. W skład komisji konkursowej wchodzą:
- policjanci Komendy Powiatowej Policji, przedstawiciel starostwa powiatowego, przedstawiciel urzędu miasta,
9. Zasady wyboru oraz nagradzania prac:
1. Fundatorzy nagród:
- starostwo powiatowe, urząd miasta, Komenda Powiatowa Policji, partnerzy,
2. Liczba laureatów:
- I, II, III miejsce i trzy wyróżnienia,
3. Rodzaj nagród - nagrody rzeczowe.
10. Postanowienia końcowe:
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo:
1. innego podziału nagród i wyróżnień;
2. wykorzystania prac konkursowych w działaniach promocyjnych, informacyjnych,
profilaktycznych; opublikowania ich w całości lub we fragmentach w wydawnictwach
okolicznościowych, materiałach informacyjnych, Internecie lub w inny sposób;
3. prezentacji nagrodzonych i wyróżnionych prac m.in. na stronie internetowej
organizatorów oraz na stronie internetowej nagrodzonej szkoły;
4. wykluczenia z konkursu prac sprzecznych z przepisami prawa, zasadami etyki lub
z innych względów sprawiających, że nie nadają się one do publicznej prezentacji.
11. Wykaz załączników:
a. załącznik nr 1 - karta zgłoszeniowa,
b. załącznik nr 2 - oświadczenie przedstawiciela ustawowego,
c. załącznik nr 3 - oświadczenie uczestnika
d. załącznik nr 4 - własność intelektualna i prawa autorskie.
Pliki do pobrania
-
Karta zgłoszeniowa
12.72 KBkarta zgłoszeniowa
-
Oświadczenie przedstawiciela ustawowego
20.53 KBOświadczenie przedstawiciela ustawowego
-
Oświadczenie uczestnika
16.5 KBOświadczenie uczestnika
-
Własność intelektualna i prawa autorskie
22.69 KBWłasność intelektualna i prawa autorskie