Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kampania "Pozory mylą, dowód nie"

Data publikacji 25.08.2010
pozorymylaTrwa ogólnopolska kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu małoletnim. Organizatorzy akcji, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, apelują do sprzedawców i przypominają im o konieczności sprawdzania dowodów osobistych młodym ludziom, którzy chcą kupić alkohol.

Czas trwania kampanii edukacyjnej przewidziany jest do końca grudnia 2010 roku. Patronat nad akcją objął Komendant Główny Policji. Głównym celem przedsięwzięcia jest wyczulenie sprzedawców napojów alkoholowych, że dojrzały wygląd klienta nie musi oznaczać jego pełnoletniości. Organizatorzy swój przekaz kierują przede wszystkim do ludzi dorosłych – to oni ponoszą odpowiedzialność za to, że osoby niepełnoletnie mają możliwość kupowania i spożywania napojów alkoholowych. Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat. Zamierzają przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Będą wskazywać, jak można uniknąć popełnienia przestępstwa i jednocześnie utraty zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Chcą również zwrócić uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane są na 5 lat). 

Głównym celem przedsięwzięcia jest wyczulenie sprzedawców napojów alkoholowych, że dojrzały wygląd klienta nie musi oznaczać jego pełnoletniości. Istotnym przekazem kampanii jest ponadto utrwalenie w świadomości sprzedawców, że dowody osobiste są także wydawane osobom, które nie ukończyły 18 roku życia, stąd przy sprzedaży ważne jest zwracanie uwagi na datę urodzenia. Dla Policji priorytetem jest zwrócenie społecznej uwagi na problem spożywania alkoholu przez dzieci i młodzież oraz wzmocnienie postaw dezaprobaty dla tego zjawiska.

Kampania zakończy się badaniem postaw sprzedawców napojów alkoholowych metodą tzw. „tajemniczy klient”, przeprowadzonych na zlecenie „Browarów Polskich”.

pozorymyla

Źródło KGP

Powrót na górę strony