Aktualności

Kolejne oszustwo na pracownika banku. 26-latka straciła 48 tysięcy złotych

Data publikacji 19.01.2024

Oszuści nie dają za wygraną i modyfikują metodę oszustwa „na BLIK-a”, w nowej wersji przestępcy podają się za pracowników banku i usiłują skłonić do wygenerowania kodu BLIK, albo założenia konta technicznego banku, by ratować „zagrożone” pieniądze. W ten sposób 26-letnia mieszkanka powiatu gnieźnieńskiego straciła 48 tysięcy złotych.

 

Funkcjonariusze Komendy Powiatowej Policji w Gnieźnie apelują o rozwagę i ostrzegają przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku, w tym przypadku oszust telefonicznie skontaktował się z 26-letnią kobietą i podał się za „Pawła Kurola z PKO BP”.

Do przestępstwa doszło w czwartek. Jedna z mieszkanek naszego powiatu dostała informację na telefon, że na jej rachunku bankowym zachodzą podejrzane zmiany i rzekomy pracownik banku, który się z nią skontaktował ma podejrzenie oszustwa. Pokrzywdzona oświadczyła, że to na pewno oszustwo, gdyż ona żadnych wypłat nie wykonywała. Następnie rzekomy pracownik banku poprosił o dane „wrażliwe”, które są niezbędne i obiecał, że środki wrócą na konto pokrzywdzonej w ciągu kilkunastu minut. Pokrzywdzona potwierdziła BLIK-iem przelanie 18 tysięcy złotych, po czym uwierzyła, że dzwoniący współpracuje z Policją i zaciągnęła kredyt w wysokości 30 tysięcy złotych, po czym wpłaciła pieniądze jednym z miejscowych bankomatów. Wszystkie transakcje wykonywane były BLIK-iem. W ten sposób pokrzywdzona straciła 48 tysięcy złotych.

Ten sposób pokazuje, że oszuści wciąż nie dają za wygraną i stale modyfikują swoje metody.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności ! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. Nie polecają przelania środków bankowych na wskazane przez konsultanta konto. Jeżeli nie jesteś pewien/ pewna z kim rozmawiasz, pójdź do placówki danego banku i tam porozmawiaj z pracownikami banku. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.

Powrót na górę strony