Marcin Biernaczyk zwycięzcą konkursu zorganizowanego przez stację paliw Statoil
Gnieźnieńskie policjantki: asp. sztab. Małgorzata Miłonczyk i st. sierż. Agnieszka Jankowska oraz kierownik stacji paliw Statoil w Gnieźnie Pan Łukasz Kostencki gościli z wizytą w Szkole Podstawowej nr 6. Podczas spotkania przekazywali dzieciom wiedzę i uczyli bezpiecznych zachowań w drodze do szkoły. Punktem kulminacyjnym było rozwiązanie konkursu plastycznego, którego finalista otrzymał rower.
Ogólnopolska kampania organizowana przez firmę Statoil Poland, przy udziale Policji, odbywa się po raz dwunasty. Akcją objętych zostało ponad 20 tys. dzieci z pierwszych klas podstawowych, których szkoły znajdują się niedaleko stacji paliw Statoil. W Gnieźnie po raz kolejny była to Szkoła Podstawowa nr 6. We wtorek, 27 września policjantki oraz kierownik stacji paliw Statoil spotkali się z czterema klasami pierwszymi tej placówki.
Celem akcji było zapoznanie pierwszoklasistów, którzy zaczynają przygodę ze
szkołą, jak bezpiecznie się poruszać na drodze, idąc do szkoły, czy do domu.
Poza ogólną wiedzą, funkcjonariusze przekazywali praktyczne umiejętności
ostrożnego zachowania się na chodniku, przejściu dla pieszych, drodze rowerowej
itp. Dzieci zadawały również pytania, na które policjanci chętnie odpowiadali.
Następnie funkcjonariusze przeprowadzili quizy. Maluchy za poprawne odpowiedzi
otrzymywały w nagrodę kamizelkę odblaskową.
Każde dziecko otrzymało od pracowników firmy Statoil Poland książeczki, dzięki
którym będą mogły zapoznać się z podstawowymi zasadami poruszania się po
drogach. Integralną częścią akcji był konkurs plastyczny na temat bezpieczeństwa
na drodze. Nagrodą dla zwycięzcy, którym okazał się Marcin Biernaczyk z 1 b był
„bezpieczny rower” - wyposażony w światła przednie i tylne, hamulce i sygnał
dźwiękowy. Drugie zajął Marcel Myszkiewicz z 3 a, który otrzymał kask ochronny,
trzecie Matylda Jaworska z 1 b, otrzymała zestaw gadgetów.
Zdarza się, że dzieci choć posiadają wiedzę na temat bezpieczeństwa, nie potrafią jej praktycznie wykorzystać. Wskutek kampanii „Bezpieczeństwo dziecka na drodze” i podobnym akcjom najmłodsi z pewnością będą ostrożniejsi w drodze do szkoły, czy domu.